Sunday, April 15, 2012

Aku malu mengaku muslim.

Maaf, hari ini entry saya dalam bahasa melayu.. w allahi, entah kenapa hati saya sayu semacam mengenangkan banyak perkara bermain di fikiran. permasalahan ummah.dan seringkali tentang diri sendiri . dan tentunya hari kiamat. entah, 3 benda ini acapkali dalam fikiran saya. ya  rab, adakah ini semua tanda daripadaMu ya Allah?

move on, tengok facebook rasa semangat nak share dan tulis post yg islamik sikit, ye lah kita kadangkala lupa , keduniaan sgt smpi lupa nak ingat mati, so post apa2 yg patut, utk dikongsi dengan diri sendiri terutamanya dan selebihnya sesiapa yang Allah swt bagi hidayah nak baca. maaf, kadangkala saya punya post mmg tak islamik tapi itu sebahagian diri saya: dunia dan akhirat (insha allah) sama level or maybe sometimes the latter more inshallah,amen

tertengok gambar dari page revolusi syria yng saya Like dan subscribe , w Allah demi Allah, saya tak pernah tengok kezaliman sebagaimana di Syria , ya di Palestine ada sebegini, tp di syria keadaannya dasyhat, anak2 kecik ditembak secara dekat, satu keluarga dibunuh di depan mata sendiri, saudara yang perempuan dirogol didepan mata!!!!saudara lelaki dibom, anak2 rumah2 harta benda semuanya dilenyapkan oleh bashar asad dan tenteranya, saya benci sekali menyebut namanya, benci sungguh, bagaimana tergamak dia menyebabkan kematian saudara lelakiku? sampai hati mereka membunuh keluarga kami di sana, memusnahkan rumah kediaman? membunuh bayi kecil dan anak-anak tidak berdosa? tergamak mereka membunuh ahli keluargaku? saudara kita semua? mereka semua itu apa? tidak , kesedihan itu sudah berlalu, air mata kering sudah, namun kesakitan keperitan melihat semua ini tak pernah habis bahkan masih teringat dalam mimpi saya. :( saya sedih. saya malu mengaku diri saya muslim, saya malu pada Allah swt , saya tidak berbuat apa-apa untuk mereka. saya tidak ada kudrat, tapi saya ada Allah swt, yang maha mendengar, yang punya kudrat dan milikNya semua di langit da di bumi.

sungguh, saya merayu semua, kita di malaysia tiada seruan jihad (kalau tidak pasti saya lebih dulu menyahutnya InshaAllah!!) tapi kita ada Allah swt yg mendengar kita ,du'alah , bangunlah malam, pintalah pada Allah dngan du'a tulus dari hati,ya Allah aku tak tegar , tak sanggup untuk melihat kezaliman yg berlaku di Syria, di palestin dan di mana2 sahaja ummat Islam dizalimi, aku tahu dan yakin, pertolonganMu amat dekat , berikan mereka kesabaran dan teguhkan hati dan kaki mereka berjihad dan jangan kau tambah melainkan kehinaan kepada puak2 penzalim (bashar assad dan sekutunya), ameeeen

pintalah dengan ikhlas. dan dirikan islam dalam hatimu, persekitaran dan negaramu..

ya suriah, ya sham, hati aku menangis dan berdarah sebagaimana bumi engkau menyaksikan

*perjuangan saudara-saudara kita di palestin dan syria dan di negara2 yang dikucarkacirkan dngan kezaliman pemerintahan dan keganasan adalah berjihad habisan utk keamanan negara mereka utk boleh melakukan apa yg Allah perintahkan , salat dan sebagainya, sedang kita di Malaysia yg x didatangkan dngn ujian yg sama dgn mereka ... (alhamdulillah), Allah uji kita dengan masalah pokok, Allah uji dengan permasalahan akidah ( maaf maybe ayat ni tak sampai pada sekalian , hanya saya yg faham w allahu alam)


1 comment:

yang arif said...

doa senjata utama kitaa.
sama2 lah kita berdoa.
payungi mereka dengan doa2 ikhlas dri kita..insyaAllah.
Allah maha mendengar.