Friday, March 27, 2009

Peristiwa dalam lecture

اَلسَّلامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُه
“Lecture ni amik kedatangan tak?” tanya Dr.Hamdan.
Tak,”salah seorang pelajar menjawab. Pensyarah muda yang kukira baru grad itu aku tak pernah nampak lagi dia masuk dalam lecture ni.First time kot.
Dia menyoal lagi.”Habis, kenapa awak datang ke lecture ni?”Dia menyambung lagi.”Kalau saya jadi awak,dah lama saya ‘bungkus’ dalam bilik”.
Jawapan doktor muda itu disambut dengan tertawa seluruh lecture.Aku cuma tersenyum dengan jawapan bersahaja pensyarah tu tapi penuh makna barangkali.Betul jugak,kata nya tapi kita x kan sampai hati ntuk ponteng kelas semata2 x da amik attendance sebab aku arif kenapa aku berada kat dalam lecture yang sikit punya sejuk ni.Bukan calang2 sejuknya ,sampai ke tulang sumsum.

1 comment:

mahmoudoka said...

assla alukom
what is this language ??