Wednesday, October 7, 2009

Al-Quran dlam hidup seorang pelajar

Assalamu3alaykum everyone...

Teringat aku sewaktu Abah menghantar ke stesyen bas sewaktu balik beraya ari tu.
Dia berpesan kira2 berbisik di telinga aku. 'Jangan lupa baca al-Quran, jadikan ia teman sejati' Aku mengangguk.Moga2 aku di beri kekuatan untuk meneruskan tadabbur al-Quran sebagaimana di bulan Ramadhan yang lalu.Abah menambah betapa sebagai seorang yang bergelar pelajar seharusnya x boleh lari atau mengelakkan diri dari menyulusuri setiap huruf2 kalamullah itu.Dan jangan kerna kesibukan belajar menyebabkan kita jauh dari nya. Aku setuju sekali dengan Abah.Insya Allah,sahabat2 akan merasa apa yang aku rasa ni, jadi sama2 lah kita membaca surat cinta dari Allah ini.


So, mari kita sama2 melahirkan generasi al Quran yang beramal dengan ayat2 Nya.

3 comments:

Anonymous said...

1st time singgah sini...
nice blog..
keep up the good work :)

From; ex-STMAA + ex-KMPP

سيده نفيسه said...

thanks Arid, if I am not mistaken

Anonymous said...

btul3..