Friday, October 16, 2009

Happy birthday my habibati


Hari ini hari jadi Raudatul Afifah binti Hairai aka Pipah.adik paling manja walaupun bawah dia ada seorang lagi adik.Dia suka manja2 dgn aku.Dia ni suka baca buku kuat2 pastu mengadu letih dan penat ate yang kamu nak baca kuat2 apsal?Pipah ni rajin budaknya dan kuat bergaya.Dia hutang aku RM20.Macam mana boleh berlaku ye?padahal dia baru tahun 2.apa lah sangat yang dia nak beli.Waktu tu sebelum puasa dia ajak lah aku dgn Anwar main kira2 sapa dapat jawab dia akan bagi duit raya dia (padahal puasa pun belum waktu tu) tapi aku pun main jugak la.So, dengan menggunakan kalkulator Pipah ni tanya la soalan tambah ke tolak.Memang mudah lah bagi aku kalau dibandingkan dengan Anwar yang darjah 5 tu.Nak dijadikan cerita aku menang la.(of course la, tak kan kalah ngan budak kecik kot).
And then, waktu raya puasa waktu pipah tengah sibuk2 kira duit raya,aku cakap kan Anwar:' Ingat tak pipah hutang kita kan Anwar?Tapi, Pipah dgn muka selambanya simpan semua duit raya cepat2 dan buat seolah2 tak dengar apa yang kitorang cakap lari masuk bilik, kitorang apa lagi, kejarlah budak yang selamba itu.

No comments: